Hvorfor er timeregistrering en effektiv løsning?
Ved at registrere sine timer, tager man både et fordelagtigt hensyn til arbejdsgiveren og til medarbejderne. Medarbejderne tilgodeses, via timeregistrering, i form af at de sikres, at få det rette udbytte for deres timeantal. En gennemsigtig løsning der har til formål at sikre en synlig overensstemmelse mellem antallet af arbejdede timer og den udbetalte løn.
Det fritager samtidig de respektive medarbejdere for at notere sine egne timer manuelt ned – eller at have unødvendig mistillid til øverste ledelse. Hvis en medarbejder føler – eller frygter – at blive snydt, vil det typisk have en direkte effekt og indvirkning på den pågældende medarbejders produktivitet som i sidste ende vil have en direkte påvirkning på det endelige resultat.
Et uønsket scenarie der hverken gavner arbejdspladsen, kollegaerne, den pågældende medarbejder eller selve ledelsen. Alle disse funktioner vil være hæmmet af ovenstående – og bevirke en negativ spiral hvor ineffektivitet og mistillid vil være hovedessensen. Ren og skær en ubelejlig situation hvis konsekvenser kan være store og uoverskuelige at rette op på.
Samtidig er dette redskab også et gavnligt og brugbart værktøj for ledelsen. Ligesom for medarbejdernes vedkommende fratages den manuelle og krævende tidsregistrering også fra ledelsen. Det betyder altså, at den enkelte leder ikke skal føle sig nødsaget til at overvåge den enkelte medarbejder i håbet om at holde styr på vedkommendes timer på arbejdspladsen.
Denne energi og tid kan i stedet kanaliseres over på mere givende og gavnlige opgaver, som lederen kan varetage i stedet for at lege politimand. Værktøjet kan, med andre ord, ses som et redskab til at vise sine medarbejdere frihed under ansvar – og samtidig en effektiv økonomisering af kræfter, der bruges mere hensigtsmæssigt.
Ydermere behøver ledelsen ikke at frygte for at udbetale hverken for meget eller lidt i løn til de forskellige medarbejdere. Takket være dktid bliver de respektive timeantal noteret og vil fungere som en guideline og et overblik i forhold til, hvordan antallet af timer og løn skal gå op i en højere enhed.
En smart og gennemsigtig løsning
Med Dktid kan du, som leder eller arbejdsgiver, nemt danne dig et godt overblik over, hvordan de forskellige timer er fordelt mellem dine ansatte – og minimere chancen for at udbetale forkerte lønninger. At modtage for lidt i løn vil for mange ansatte skabe en stor kløft mellem arbejdslysten og kvaliteten af arbejdet. En ganske uhensigtsmæssig påvirkning på arbejdspladsen, der i værste fald også vil smitte af på kollegaerne og selve sammenholdet på arbejdspladsen.
Læs også Få et system til præcis tidsregistrering hos prisrytter.dk.